Sarajevo, 17. decembar/prosinac 2018. – Zaključno
sa oktobrom ove godine ProCredit Bank BiH ostvarila je ukupan rast od 10%. Banka
je sa 16 % udjela u tržištu zadržala lidersku poziciju u poslovanju sa malim i
srednjim preduzećima (SME), istovremeno se nametnuvši na tržištu u poslovnju sa
stanovništvom sa dosta inovacija kao digitalna banka čije usluge su prilagođene
savremenim trendovima. U idućoj godini planiran je rast kreditnog portfolija u SME sektoru od
oko 15%, istaknuto je danas u okviru novogodišnjeg razgovora članova Uprave ProCredit Bank Edina Hrnjice, predsjednika
uprave, Amela Agića i Amira Salkanovića, članova uprave Banke, sa predstavnicima
bosanskohercegovačkih medija.
Lider SME sektora
ProCredit
Bank ostaje posvećena razvoju bosanskohercegovačke privrede, a SME sektor vidi
kao najvažniji pokretač razvoja u smislu otvaranja novih radnih mjesta i
jačanja izvoza. Banka je u ovoj godini zaključno sa oktobrom ostvarila
rast od 10% a to sve uz jačanje kvalitete kreditnog portfolija. Bitno je istaći
i da ProCredit na grupacijskom nivou također bilježi snažan rast kreditnog
portfolija.
Poseban
akcenat stavljen je na tzv. green
portfolio u podržavanju investicija koje su ekološki i društveno odgovorne.
Tako su udio u ukupnim investicionim kreditima 26,5% u 2018. godini činili green
investicioni krediti, a od ukupnog portfolia banke green portfolio je 17,1%.
ProCredit
Bank je i u 2018. nastavila pružati klijentima pristup povoljnim kreditnim i garantnim linijama Evropskog
investicionog fonda i Evropske investicione banke. Ove garantne linije nude
značajne pogodnosti malim i srednjim preduzećima, ne samo u komercijalnom
smislu nego i kroz smanjenje kolateralne pokrivenosti, što je prepoznato kod klijenata
kao veliki benefit. Tome svjedoči i podatak da je samo u toku 2018. godine
plasirano 66 miliona KM iz garantnih linija koje koristi oko 200 preduzeća. I u
idućoj godini planiran je nastavak uspješne saradnje sa evropskim partnerima
kako bi našim klijentima omogućili što jednostavniji pristup povoljnijim
garantnim i kreditnim linijama, istaknuto je.
Banka
je zaokružila ranije započete pionirske procese digitalizacije, tako što je od 31.08.2018., 100% transakcija
urađeno putem elektronskih kanala i zona 24/7. Od septembra 2018. godine u
poslovnicama banke nema gotovine, odnosno implementiran je tzv. cashless model poslovanja.
Poslovanje sa stanovništvom
Značajne
rezultate dala je i nova, jedinstvena usluga za fizička lica koja je fokusirana
na poslovanje sa stanovništvom. Banka je nastupila inovativno ponudivši set usluga za fizička lica sa izuzetnim
pogodnostima u domenu plaćanja (20 besplatnih plaćanja), zatim besplatne
konverzije KM i EUR valuta, te besplatna tri podizanja sa beskontaktnom
Mastercard karticom na bankomatima drugih banaka širom BIH, itd. Vrijedi istaći
da je ova usluga osmišljena za sve klijente koji žele autonomiju u obavljanju
bankarskih transakcija i da pri tome svi klijenti imaju isti tretman.
Banka
je nastavila ulagati u unaprijeđenje PCB
Direct online platforme za fizička lica koja omogućava online aplikaciju za
usluge, kao i informacije o aktuelnoj ponudi banke za fizička lica.
Ovdje
valja istaći da je jedna od najvažnijih prednosti banke upravo digitalno poslovanje, koje uključuje
ATM-ove u KM i EUR valuti, mogućnost obavljanja svih bankarskih transakcija u
zonama 24/7, te činjenica da je ProCredit jedina banka koja pruža mogućnost
korištenja svih usluga u potpunosti bez gotovine.
Promovirajući
kulturu štednje s jedne strane, kao i odgovornost u kreditiranju u
smislu da se ne promoviraju i ne nude gotovinski i potrošački krediti sa druge
strane, banka je razvila koncept jednostavnih i fleksibilnih štednih usluga. Pri
tome, banka ta sredstva štediša koristi za plasmane SME klijentima za ulaganja
u projekte koji jačaju privredu i generišu nova radna mjesta.
Prognoza za 2019.
Unatoč brojnim izazovima sa
kojima se susreću naši klijenti i mi kao institucija zajedno sa njima, počevši
od nestabilne političke situacije, migracije stanovništva i radne snage,
visokih nameta i sl., naš plan je daljnje jačanje tržišne pozicije kao lidera u
poslovanju sa SME preduzećima, sa posebnim osvrtom na podršku izvoznicima,
zatim podršku uvoznicima kroz stimulaciju kada su u pitanju prilivi i odlivi iz
inostranstva, nastavak podrške finansiranju kroz garantne fondove i generalno
nastavak sveobuhvatne posvećenosti SME sektoru kao nosiocu razvoja ekonomije u
zemlji. U tom kontekstu je planiran rast
kreditnog portfolija u malim i srednjim preduzećima od oko 15% u 2019 godini.
Imajući u vidu strateško opredjeljenje banke i grupacije kada je u pitanju ovaj
segment, poseban akcent ćemo ponovo dati razvoju tzv. „green“ investicijama sa dosegom 20% od ukupnog portfolija u ovom
sektoru.
Također, nastavak započete
implementacije novog koncepta prema fizičkim licima je strateško opredjeljenje
banke u ovom segmentu i u 2019. godini. Napori uloženi u stvaranje digitalne
banke su urodili plodom. Uvođenje jedinstvene usluge koja podrazumijeva
cjelokupan set usluga prema fizičkim licima od održavanja računa, domaćih
plaćanja, preko e-bankinga i kartice kojom se omogućavaju tri besplatna
podizanja na svim bankomatima u državi, i sve to po jedinstvenoj cijeni, pokazalo se revolucionarnim.
Naše insistiranje na nepromoviranju potrošačkog bankarstva i nezaduživanju
građana je očito naišlo na razmijevanje kod jednog dijela klijenata na našem
tržištu u kojem su banke mahom fokusirane na potrošačko kreditiranje građana. Stoga, u 2019. godini planiramo rast depozita fizičkih lica od oko 20%.
Dakle, nastavljamo sa promocijom
direktnog bankarstva kao nečeg po čemu smo već prepoznati na tržištu i šire.
Uvođenjem 100%-ne automatizacije i potpuni prestanak rada sa
gotovinom, te fleksibilnost koju naš e-banking pruža kada je u pitanju
upravljanje sredstvima su dodatni iskorak. Planiramo unapređenje nove m-banking aplikacije u 2019. godini koja će
definitivno odgovoriti svim zahtjevima koje prosječan klijent može imati kod
usluge mobilnog bankarstva. Također, planirano je i uvođenje plaćanja mobitelom
negdje pred kraj 2019. godine. Pri tome je posebna pažnja posvećena sigurnosnim
aspektima na svim nivoima u skladu sa najsavremenijim standardima koji su
danas dostupni na ovom polju, navodi se u saopćenju ProCredit Bank BiH povodom
održanog novogodišnjeg razgovora sa novinarima, predstavnicima bosanskohercegovačkih
medija.
O
ProCredit Bank BiH
ProCredit
Bank je bila prva međunarodna banka koja je došla u, tada već ratom razorenu,
Bosnu i Hercegovinu čija se privreda dosta teško oporavljala. Bila je to 1997.
godina i ProCredit grupacija je vidjela mogućnost razvoja te je poslala svoje
eksperte koji su analizirajući tadašnje tržište ponudili rješenje u vidu
finansiranja malih privrednika. Tokom godina banka se specijalizirala za mala i
srednja preduzeća, koja su ujedno i stvarni generator razvoja privrede,
koja posluju regularno, blagovremeno izmiruju svoje obaveze, zapošljavaju nove
radnike, unapređuju kvalitet života zajednice, izvoze itd. Danas sa ProCredit
Bank posluju jake, stabilne i prepoznatljive bh kompanije. ProCredit Bank već
godinama čini iznimne napore da upravo njima omogući pristup neophodnim
sredstvima za unapređenje poslovanja, pa tako danas našim klijentima nudimo
pristup kreditnim linijama sa dosta nižim kamatnim stopama te garantnim
linijama koje značajno reduciraju zahtjeve za kolateralnom pokrivenošću.Već
duži period banka nudi finansiranje kroz kreditne/garantne linije Europske
unije, Svjetske banke i USAID-a.Također, s ciljem poticanja izvoza domaćim
privrednicima ProCredit Bank nudi najbolje cijene međunarodnog platnog prometa
gdje se posebno izdvaja plaćanje prema sestrinskim bankama iz ProCredit
grupacije, 2.5 eura po transakciji. ProCredit Bank BiH je dio ProCredit
grupacije sa sjedištem u Frankfurtu, Njemačka. Banka je u apsolutnom vlasništvu
ProCredit Holdinga, majčinske kompanije ProCredit grupacije. Dioničari ProCredit
Holdinga uključuju strateške investitore, Zeitinger Invest i ProCredit Staff
Invest te renomirana imena poput fondacije DOEN, KfW i IFC (dio grupacije
Svjetske banke). Više na www.procreditbank.ba.