ProCredit Bank Bosna i Hercegovina ProCredit Bank Bosna i Hercegovina
  • Biznis klijenti
    • Računi
      • Transakcijski račun
      • Biznis kartica
    • Krediti
      • Okvirni krediti
      • Krediti po transakcijskom računu
      • Krediti za osnovna i obrtna sredstva
      • Revolving krediti
      • Finansijska rješenja za izgradnju solarne elektrane
    • Depoziti
      • FlexSave (slobodna štednja)
      • Oročeni depoziti
    • Platni promet
      • Platni promet u zemlji
      • Međunarodni platni promet
      • ProPay
    • Garantne linije
      • InnovFin Program
      • Garantni program RS COVID-19
      • Garantni fond FBiH
      • Garantna linija DFC/SIDA Diaspora
    • Kreditne linije
      • EIB Kreditna linija
      • CEB Kreditna linija
    • Ostale usluge
      • Šta je ProB@nking?
      • Dokumentarno poslovanje
        • Akreditivi
        • Garancije
    • Opšti uslovi poslovanja s pravnim licima
  • Fizička lica
  • Mali poduzetnici
    • Transakcijski račun i platni promet
    • Prekoračenje po transakcijskom računu
    • Investicioni krediti
  • ProB@nking
  • English
  • Bosanski

Obavještenje za klijente

14. Aprila 2021.15. Aprila 2021.

 

Poštovani klijenti,

ProCredit Bank koja preko 20 godina uspješno kreditira i razvija segment malih i srednjih preduzeća, reagovala je odmah svojom podrškom privredi u ovoj kriznoj situaciji. Razumijevanje poslovnih modela naših klijenata omogućilo je da se u kratkom vremenu reaguje kako bi se ublažili efekti uzrokovani pandemijom virusa COVID-19.  Cilj nam je da kroz podršku likvidnosti osnažimo poslovanje naših klijenata u mjeri u kojoj je to moguće u trenutnim okolnostima.

Pravnim subjektima će na raspolaganju biti različite vrste olakšica u otplati a iste će biti određene u skladu sa individualnim potrebama klijenata. Sve kompanije koje su direktno pogođene krizom, kao i one gdje je utjecaj krize manji ili će naknadno nastati, će moći podnijeti zahtjev za neku od mjera olakšica definisanih Odlukama entitetskih agencija za bankarstvo.

U nastavku Vam nudimo odgovore i objašnjenja na najčešća pitanja vezano za mjere olakšica.

1. Ko ima pravo na odgodu u otplati kreditnih obaveza?

Prema odlukama pravo na posebne mjere klijent može ostvariti samo ako je direktno ili indirektno pogođen vanrednim okolnostima izazvanim virusnim oboljenjem „COVID-19“. To znači da je klijentova kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni čime je onemogućeno ili će biti onemogućeno izmirivanje obaveza prema Banci.

2. Na koji način klijenti mogu podnijeti zahtjev?

Kanali komunikacije koji su dostupni klijentima u procesu odobrenja posebnih mjera su:

  • Direktni kontakt sa službenicima za poslovanje sa klijentima (pravna i fizička lica)
  • Slanjem upita/zahtjeva na: info@procreditbank.ba
  • Pozivom na broj 033/ 250 -950

Zahtjev za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema Banci, a uzrokovanih pojavom virusnog oboljena “COVID 19” možete preuzeti klikom na link:

  • Pravni subjekti
  • Fizička lica

Pored zahtjeva potrebno je da klijenti dostave i dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti, kako je ispod navedeno, te zvanične finansije izvještaje za 2020. godinu za pravna lica. Ukoliko nije moguće dostavljanje dokaza u momentu podnošenja zahtjeva, isti se mogu dostaviti banci naknadno po stjecanju uslova.

Dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti:

  • gubitak posla (evidencija sa biroa, rješenje poslodavca o raskidu ugovora, i dr.)
  • smanjenje plate i/ili smanjen prihod domaćinstva (aneks ugovora o radu, izvod sa tekućeg računa i dr.)
  • značajan pad prihoda (PDV prijave, interni i eksterni finansijski izvještaji, izvod sa tekućeg računa, i dr.)
  • kašnjenje priliva (izvod sa tekućeg računa, ugovori sa kupcima/dobavljačima), i dr.

 

3. Ima li rok u kojem se treba podnijeti zahtjev za olakšice?

Trenutno rok do kada klijent može podnijeti zahtjev nije ograničen. Banka može klijentu ponuditi jedan od modaliteta ukoliko je njegova kreditna sposobnost pogoršana stanjem uzrokovanim virusnim oboljenjem COVID-19, pri čemu je potrebno da na dan 31.03.2021. godine klijent nema kašnjenja duža od 90 dana.

4. Kakav je proces nakon što klijenti podnesu zahtjev za privremeni moratorij?

Nakon što u zahtjevu klijent navede razlog zbog kojeg mu je kreditna sposobnost pogoršana isti ulazi u proces razmatranja. Nakon toga, ukoliko je zahtjev pozitivno riješen, Banka priprema anekse ugovora i nove otplatne planove, koji se klijentima dostavljaju elektronskim putem na potpis. Klijenti su dužni potpisanu i pečatom firme ovjerenu (za pravna lica) kopiju Aneksa Ugovora i Plan otplate kredita, dostaviti banci elektronskim putem, a originalne dokumente poštom. U slučajevima kad klijent nema tehničke mogućnosti da elektronski potpiše dostavljenu dokumentaciju, Banka putem pošte šalje klijentu odštampane dokumente koje klijent nakon potpisivanja također putem pošte šalje nazad banci. U izuzetnim slučajevima, klijent može doći u prostorije Banke da potpiše dokumente.

5.  Koje mjere Banka može ponuditi klijentu?

Banka će na osnovu dostavljene dokumentacije od strane klijenta izvršiti kreditnu analizu i utvrditi primjereni modalitet. Modalitet koji može biti ponuđen klijentu može biti jedna ili kombinacija više mjera navedenih u nastavku:

  • moratorij, odnosno odgoda u otplati kreditnih obaveza najkasnije do 30.06.2021. godine,
  • uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno najkasnije do 31.12.2021. godine,
  • produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno,
  • odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
  • produženje roka dospijeća limita po tekućem računu na period 31.12.2021, pri čemu klijent tokom tog perioda može koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije,
  • druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšanja servisiranja klijentovih kreditnih obaveza.

Posebne mjere će se primjenjivati u slučajevima kada su  klijenti ostali bez primanja ili su ona smanjena, odnosno kada je ugrožena stabilnost primanja te samim tim i platežna sposbnost za otplatu kreditnog zaduženja.

6. Koju je dokumentaciju potrebno dostaviti banci u slučaju da su klijentu potrebne dodatne olakšice po isteku stanja nesreće?

 Fizička lica:

  • Klijentov zahtjev,
  • Izvještaj Centralnog registra kredita za dužnika i sudužnika (ako je primjenjivo)
  • Dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti
  • Dokaz o prihodu (ugovor o radu, platna lista, izvod sa računa) za dužnika i sudužnika (ako je primjenjivo)
  • Podatke o kolateralu, ako je primjenjivo

Pravna lica:

  • Klijentov zahtjev,
  • Izvještaj Centralnog registra kredita za dužnika
  • Dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti
  • Zvanični finansijski izvještaji na 31.12.2020. godine, ovjereni od strane FIA-e/APIF (Bilans uspjeha, Bilans stanja, Bilans tokova gotovine i Bilans promjena na kapitalu)
  • Revidirani finansijski izvještaj na 31.12.2019./31.12.2020. godine za pravna lica koja imaju obavezu revidiranja finansijskih izvještaja
  • Analitički bruto bilans sa 31.12.2020. sa početnim stanjima konta
  • Zbirna kartica potraživanja od kupaca sa 31.12.2020. (sa tekućim prometom)
  • Zbirna kartica obaveza prema dobavljačima 31.12.2019. (sa tekućim prometom)
  • Lista osnovnih sredstava (struktura i vrijednost sredstava) sa 31.12.2020. (pregled: nabavna vrijednost, ispravka vrijednosti, sadašnja vrijednost)
  • Prihodi po mjesecima za 24 mjeseci ( od 01.2019. – 12.2020. god)
  • Sve PDV prijave za tekuću godinu
  • Analitički bruto bilans sa 30.04. sa početnim stanjima konta i pratećim    karticama kupaca i dobavljača
  • Poslovni plan firme sa finansijskom projekcijom koja uključuje efekte pandemije COVID-19 (moguće dostaviti i u formi PCB obrasca)
  • Podatke o kolateralu, ako je primjenjivo
  • Za povezane firme i sudužnika potrebno je takođe dostaviti sve gore navedeno, ako je primjenjivo

7. Kakav je proces nakon što klijenti podnesu zahtjev za dodatne olakšice?

Na osnovu dostavljene dokumentacije Banka vrši pojedinačnu kreditnu analiza koja se odnosi na detaljnu finansijsku analizu klijenta sa ciljem definisanja modaliteta posebnih mjera koje će pomoći klijentima da u narednom periodu uspostave održivi model poslovanja i uredno izmiruju kreditne obaveze prema banci.

Prije odobravanja posebnih mjera Banka je dužna da klijentima u pisanoj formi dostavi ponudu sa jasno navedenim mogućnostima, uslovima i efektima korištenja mjera. Klijenti su dužni da se izjasne o ponudi i istu u slučaju prihvatanja dostave pisanim ili privremeno elekronskim putem do momenta stjecanja uslova za pribavljanje originalnog dokumenta.

 

Molimo Vas da imate u vidu da će Banka razmotriti Vaš zahtjev u skladu sa posebnim mjerama koje su definisane odrednicama Odluka entitetskih Agencija za bankarstvo.

 

 Vaša ProCredit Bank

Obavještenje za klijente

 

Poštovani klijenti,

ProCredit Bank koja preko 20 godina uspješno kreditira i razvija segment malih i srednjih preduzeća, reagovala je odmah svojom podrškom privredi u ovoj kriznoj situaciji. Razumijevanje poslovnih modela naših klijenata omogućilo je da se u kratkom vremenu reaguje kako bi se ublažili efekti uzrokovani pandemijom virusa COVID-19.  Cilj nam je da kroz podršku likvidnosti osnažimo poslovanje naših klijenata u mjeri u kojoj je to moguće u trenutnim okolnostima.

Pravnim subjektima će na raspolaganju biti različite vrste olakšica u otplati a iste će biti određene u skladu sa individualnim potrebama klijenata. Sve kompanije koje su direktno pogođene krizom, kao i one gdje je utjecaj krize manji ili će naknadno nastati, će moći podnijeti zahtjev za neku od mjera olakšica definisanih Odlukama entitetskih agencija za bankarstvo.

U nastavku Vam nudimo odgovore i objašnjenja na najčešća pitanja vezano za mjere olakšica.

1. Ko ima pravo na odgodu u otplati kreditnih obaveza?

Prema odlukama pravo na posebne mjere klijent može ostvariti samo ako je direktno ili indirektno pogođen vanrednim okolnostima izazvanim virusnim oboljenjem „COVID-19“. To znači da je klijentova kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni čime je onemogućeno ili će biti onemogućeno izmirivanje obaveza prema Banci.

2. Na koji način klijenti mogu podnijeti zahtjev?

Kanali komunikacije koji su dostupni klijentima u procesu odobrenja posebnih mjera su:

  • Direktni kontakt sa službenicima za poslovanje sa klijentima (pravna i fizička lica)
  • Slanjem upita/zahtjeva na: info@procreditbank.ba
  • Pozivom na broj 033/ 250 -950

Zahtjev za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema Banci, a uzrokovanih pojavom virusnog oboljena “COVID 19” možete preuzeti klikom na link:

  • Pravni subjekti
  • Fizička lica

Pored zahtjeva potrebno je da klijenti dostave i dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti, kako je ispod navedeno, te zvanične finansije izvještaje za 2020. godinu za pravna lica. Ukoliko nije moguće dostavljanje dokaza u momentu podnošenja zahtjeva, isti se mogu dostaviti banci naknadno po stjecanju uslova.

Dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti:

  • gubitak posla (evidencija sa biroa, rješenje poslodavca o raskidu ugovora, i dr.)
  • smanjenje plate i/ili smanjen prihod domaćinstva (aneks ugovora o radu, izvod sa tekućeg računa i dr.)
  • značajan pad prihoda (PDV prijave, interni i eksterni finansijski izvještaji, izvod sa tekućeg računa, i dr.)
  • kašnjenje priliva (izvod sa tekućeg računa, ugovori sa kupcima/dobavljačima), i dr.

 

3. Ima li rok u kojem se treba podnijeti zahtjev za olakšice?

Trenutno rok do kada klijent može podnijeti zahtjev nije ograničen. Banka može klijentu ponuditi jedan od modaliteta ukoliko je njegova kreditna sposobnost pogoršana stanjem uzrokovanim virusnim oboljenjem COVID-19, pri čemu je potrebno da na dan 31.03.2021. godine klijent nema kašnjenja duža od 90 dana.

4. Kakav je proces nakon što klijenti podnesu zahtjev za privremeni moratorij?

Nakon što u zahtjevu klijent navede razlog zbog kojeg mu je kreditna sposobnost pogoršana isti ulazi u proces razmatranja. Nakon toga, ukoliko je zahtjev pozitivno riješen, Banka priprema anekse ugovora i nove otplatne planove, koji se klijentima dostavljaju elektronskim putem na potpis. Klijenti su dužni potpisanu i pečatom firme ovjerenu (za pravna lica) kopiju Aneksa Ugovora i Plan otplate kredita, dostaviti banci elektronskim putem, a originalne dokumente poštom. U slučajevima kad klijent nema tehničke mogućnosti da elektronski potpiše dostavljenu dokumentaciju, Banka putem pošte šalje klijentu odštampane dokumente koje klijent nakon potpisivanja također putem pošte šalje nazad banci. U izuzetnim slučajevima, klijent može doći u prostorije Banke da potpiše dokumente.

5.  Koje mjere Banka može ponuditi klijentu?

Banka će na osnovu dostavljene dokumentacije od strane klijenta izvršiti kreditnu analizu i utvrditi primjereni modalitet. Modalitet koji može biti ponuđen klijentu može biti jedna ili kombinacija više mjera navedenih u nastavku:

  • moratorij, odnosno odgoda u otplati kreditnih obaveza najkasnije do 30.06.2021. godine,
  • uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno najkasnije do 31.12.2021. godine,
  • produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno,
  • odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
  • produženje roka dospijeća limita po tekućem računu na period 31.12.2021, pri čemu klijent tokom tog perioda može koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije,
  • druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšanja servisiranja klijentovih kreditnih obaveza.

Posebne mjere će se primjenjivati u slučajevima kada su  klijenti ostali bez primanja ili su ona smanjena, odnosno kada je ugrožena stabilnost primanja te samim tim i platežna sposbnost za otplatu kreditnog zaduženja.

6. Koju je dokumentaciju potrebno dostaviti banci u slučaju da su klijentu potrebne dodatne olakšice po isteku stanja nesreće?

 Fizička lica:

  • Klijentov zahtjev,
  • Izvještaj Centralnog registra kredita za dužnika i sudužnika (ako je primjenjivo)
  • Dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti
  • Dokaz o prihodu (ugovor o radu, platna lista, izvod sa računa) za dužnika i sudužnika (ako je primjenjivo)
  • Podatke o kolateralu, ako je primjenjivo

Pravna lica:

  • Klijentov zahtjev,
  • Izvještaj Centralnog registra kredita za dužnika
  • Dokaz o pogoršanju kreditne sposobnosti
  • Zvanični finansijski izvještaji na 31.12.2020. godine, ovjereni od strane FIA-e/APIF (Bilans uspjeha, Bilans stanja, Bilans tokova gotovine i Bilans promjena na kapitalu)
  • Revidirani finansijski izvještaj na 31.12.2019./31.12.2020. godine za pravna lica koja imaju obavezu revidiranja finansijskih izvještaja
  • Analitički bruto bilans sa 31.12.2020. sa početnim stanjima konta
  • Zbirna kartica potraživanja od kupaca sa 31.12.2020. (sa tekućim prometom)
  • Zbirna kartica obaveza prema dobavljačima 31.12.2019. (sa tekućim prometom)
  • Lista osnovnih sredstava (struktura i vrijednost sredstava) sa 31.12.2020. (pregled: nabavna vrijednost, ispravka vrijednosti, sadašnja vrijednost)
  • Prihodi po mjesecima za 24 mjeseci ( od 01.2019. – 12.2020. god)
  • Sve PDV prijave za tekuću godinu
  • Analitički bruto bilans sa 30.04. sa početnim stanjima konta i pratećim    karticama kupaca i dobavljača
  • Poslovni plan firme sa finansijskom projekcijom koja uključuje efekte pandemije COVID-19 (moguće dostaviti i u formi PCB obrasca)
  • Podatke o kolateralu, ako je primjenjivo
  • Za povezane firme i sudužnika potrebno je takođe dostaviti sve gore navedeno, ako je primjenjivo

7. Kakav je proces nakon što klijenti podnesu zahtjev za dodatne olakšice?

Na osnovu dostavljene dokumentacije Banka vrši pojedinačnu kreditnu analiza koja se odnosi na detaljnu finansijsku analizu klijenta sa ciljem definisanja modaliteta posebnih mjera koje će pomoći klijentima da u narednom periodu uspostave održivi model poslovanja i uredno izmiruju kreditne obaveze prema banci.

Prije odobravanja posebnih mjera Banka je dužna da klijentima u pisanoj formi dostavi ponudu sa jasno navedenim mogućnostima, uslovima i efektima korištenja mjera. Klijenti su dužni da se izjasne o ponudi i istu u slučaju prihvatanja dostave pisanim ili privremeno elekronskim putem do momenta stjecanja uslova za pribavljanje originalnog dokumenta.

 

Molimo Vas da imate u vidu da će Banka razmotriti Vaš zahtjev u skladu sa posebnim mjerama koje su definisane odrednicama Odluka entitetskih Agencija za bankarstvo.

 

 Vaša ProCredit Bank

Like this post?

Facebook Twitter Pinterest

More posts

ProCredit Bank tim u akciji očuvanja Hutovog Blata bh. prirodnog dragulja
ProCredit Bank tim u akciji očuvanja Hutovog Blata bh. prirodnog dragulja
OBAVJEŠTENJE ZA KLIJENTE
Energetski efikasan dom uz povrat do 20% investicije
  • Biznis klijenti
    • Računi
      • Transakcijski račun
      • Biznis kartica
    • Krediti
      • Okvirni krediti
      • Krediti po transakcijskom računu
      • Krediti za osnovna i obrtna sredstva
      • Revolving krediti
    • Depoziti
      • FlexSave (slobodna štednja)
      • Oročeni depoziti
    • Platni promet
      • Platni promet u zemlji
      • Međunarodni platni promet
      • ProPay
    • Garantne linije
      • Garantne linije RS
      • Garantne linije FBiH
      • InnovFin Program
    • Kreditne linije
      • CEB Kreditna linija
    • Ostale usluge
      • Šta je ProB@nking?
      • Dokumentarno poslovanje
        • Akreditivi
        • Garancije
    • Opšti uslovi poslovanja sa pravnim licima
  • Fizička lica
  • Mali poduzetnici
    • Transakcijski račun i platni promet
    • Prekoračenje po transakcijskom računu
    • Investicioni krediti

Arhiva

  • Kursna lista 01.06.2023.
  • Kursna lista 31.05.2023.
  • Kursna lista 30.05.2023.
  • Kursna lista 27.05.2023.
  • Kursna lista 26.05.2023.

Pozovite nas

Pozovite nas

Telefon: 033/250-950
Ponedjeljak – Petak: 08:00-16:30.

Pišite nam

Pišite nam

Ukoliko želite poslati upit, pišite
nam na: Info@ProCreditBank.ba

Mreža

Mreža

Poslovnice: Pon – Pet 8:00 – 15:30h
Zone 24/7 uvijek su Vam na raspolaganju.

Mapa poslovnica

Povežite se s nama

Povežite se s nama

  • Opšti uslovi poslovanja za fizička lica
  • Uslovi korištenja
  • Tenderi
  • Prigovori
  • Politika privatnosti
© 2021 ProCredit Bank BiH / All Rights Reserved. Developed by: Lilium Digital

Da bi korisnicima omogućili optimalno korištenje naše web stranice koristimo kolačiće.OK Saznaj više
Privatnost i Kolačići

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT