U posljednjih nekoliko godina puno se govori o digitalizaciji života općenito. Na neke elemente te digitalizacije smo se neizbiježno i navikli. Velika većina nas ne može zamisliti komunikaciju bez društvenih mreža poput Vibera ili Facebooka, a neposjedovanje pametnog telefona (tzv. Smartphone) za većinu je nezamisliv scenario. Toliko smo se naviknuli na život u online okruženju da je sve što radimo putem laptopa, tableta ili telefona postalo potpuno intuitivno. No, s druge strane, potpuno je nejasno zašto su neki drugi segmenti našeg životnog iskustva, poput odlaska u banku ostali uglavnom tradicionalni i zašto nam je čekanje u redovima i dalje prihvatljivo?
U većini zapadnoevropskih zemalja digitalizacija nije zaobišla ni bankarski sektor i on je neminovno izvršio transformaciju kako bi bio intuitivniji i dostupniji samom korisniku. Zašto se, ako su to uradili naši zapadnoevropski susjedi i ako ih mi pratimo u svim drugim globalnim trendovima, mi još uvijek odupiremo konceptu digitalnog bankarstva? Je li to zbog ozbiljnosti jer smo navikli da u banci rade neki ozbiljni ljudi u odijelima? Je li to zbog sigurnosti? Ili možda zbog toga što što se bojimo da bi sami mogli obavljati bankarske transakcije?
Pokušat ćemo Vas uvjeriti da je, što god bili Vaši izgovori, digitalna banka najbolji izbor za Vas, a razlozi su brojni. Iako Vam stojanje u redu i čekanje da Vas usluži gospođa u uniformi odaje dojam ozbiljnosti, vjerujte nam da je to samo prvi dojam. Mogućnost da sve te transakcije obavite kući – bez redova, čekanja i potpuno samostalno puno je komfornija varijanta, bez prijekih pogleda i nervoznog lica šalterskog radnika.
Ne samo da Vam digitalno bankarstvo daje mogućnost da otvorite račun, izvršite novčane transfere ili aplicirate za bilo koju drugu uslugu online, ono Vam daje i mogućnost da uštedite. Jedan od razloga zašto digitalizacija nije napravila svoj puni zamah u bankarskom sektoru BiH je i taj što tradicionalni oblici poslovanja donose bolju maržu bankama. Drugim riječima, brošura o digitalnom bankarstvu Vam nije gurnuta u ruke zato što dolaskom u poslovnicu i realiziranjem novčanog transfera putem papirnog naloga banka od Vas zarađuje više nego da ste to obavili sami putem svoga telefona. Nalozi realizirani putem tzv. internet bankarstva ili digitalnih kanala koštat će vas i do 5 puta manje nego što bi Vas ista usluga koštala ukoliko je za Vas uradi službenik u uniformi na šalteru banke. To znači da ukoliko svoje naloge realizujete online možete uštedjeti 2,00 ili više KM po svakom nalogu. Mi u ProCredit-u smo odabrali da nam digitalno bankarstvo bude jedini način rada, a pored toga smo transfere svih naših klijenata kroz digitalne kanale učinili besplatnim. Nebitno da li plaćate režije, šaljete novac prijateljima ili vršite konverziju iz KM u EUR, sve ove usluge u digitalnoj banci kakva je ProCredit su besplatne.
No, digitalizacija je OK kada je u pitanju komunikacija, ali bankarenje već zahtjeva određeni stepen sigurnosti jer upravljati novcem nije baš isto kao voditi konverzaciju putem Vibera. Koliko su moja sredstva sigurna sa online bankom (digitalnom bankom)? Ovo je sasvim legitimno pitanje jer banka i treba da znači sigurnost. Digitalna banka podliježe istoj zakonskoj regulativi kojoj podliježu i tradicionalne banke i ni po čemu se od nje u obavezama koje ima prema Vama ne razlikuje pred zakonom. Kada je riječ o sigurnosti same tehnologije, digitalne banke kontinuirano ulažu u sigurnost softvera koji koriste prosto zato što je to jedini način putem kojeg one i pružaju uslugu Vama kao krajnjem korisniku. Sve aplikacije koje digitalne banke koriste imaju dvostruke ili trostruke sisteme autentifikacije koje jamče da samo vi upravljate svojim finansijama. Ako ste jedna od onih osoba kojima je jako bitno da kada se javi problem odu do poslovnice i problem riješe face to face, prelazak na digitalno bankarstvo može biti izazov. No, sigurno će Vas ohrabriti informacija da digitalne banke ulažu ogromne napore da stvore adekvatne kontakt centre za tehničku podršku klijentima, a do stručne i posvećene osobe koja će Vam riješiti problem doći ćete samo jednim telefonskim pozivom ili mail-om.
Na kraju, složit ćemo se sa Vama da je promjena od tradicionalnog načina bankarenja do potpunog prelaska na digitalno bankarenje veliki korak. No, svakako je i korak koji Vam je već intuitivan obzirom na kontekst u kojem živimo, a gdje su višak slobodnog vremena i finansijske uštede izazov. Najbolje bi bilo da sami isprobate pogodnosti digitalnog bankarstva jer smo sigurni da će osjećaj biti isti osjećaju kada ste prvi puta kupili Smartphone – nećete poželjeti povratak Nokia-i 3310.